Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Vi har bytt hemsida - här är våra vanligaste frågor

Kära besökare, Grolls.se har fått ett nytt utseende och vi kommer löpande släppa nya funktioner. Då vi har bytt och flyttat över data från gamla system till nya system kan saker bli fel. Vi ber er om överseende med detta och har skapat ett litet bibliotek med de vanligaste frågorna som rör nya hemsidan, priser, sortiment inloggning osv.


Inloggnig

Nu ligger nya sidan uppe och vi kommer under tisdagen 6 mars skicka ut nya inloggningsuppgifter till våra användare.
Då det är mycket som skall fungera och kopplas ihop samtidigt så ber vi dig ha överseende med detta under tisdagen. Vi skickar ut din inbjudan så fort vi kan.

Är du avtalskund hos oss men ingen inlagd e-postadress i vårt system sedan tidigare ber vi dig dock kontakta våra innesäljare så hjälper de dig med att sätta upp en nya användare och koppla den på nya hemsidan.



Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Inloggning och användare

På nya Grolls.se loggar du in med din e-postadress som användarnamn. Har du angett din e-postadress så skall du ha erhållit ett mail med nya inloggningsuppgifter och där du även ombeds byta och sätta ett nytt password.

Har du ingen inlagd e-postadress i vårt system ber vi dig därför kontakta våra innesäljare så hjälper de dig med att sätta upp en nya användare och koppla den på nya hemsidan.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Nya grolls.se använder e-postadressen som användarnamn istället för gamla lösningens fria val. Detta är ändrat pga. säkerhetsbrister i gamla systemet samt att vi vill kunna skicka orderbekräftelse till våra kunder. Inloggningen är dessutom individuell på nya grolls.se för att bättre kunna spåra och rapportera dina eller ditt företags inköp. Har du ingen inlagd e-postadress eller inte blivit kontaktad rörande detta ber vi dig att kontakta vår innesäljsavdelning.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Då har du säkert blivit kopplad fel. Är du administratör skall du se alla tillgängliga konton under rubriken "Byt företag" på mina sidor.
Ser du inte dina konton där skall vi försöka koppla dig rätt. Kontakta vår Innesäljsavdelning så hjälper de dig med kopplingarna.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Priser och sortiment

Saknar du en eller flera produkter under ditt konto eller saknar du en produkt på hemsidan du är van vid att köpa? Kontakta då våra innesäljare så ser de vad som kan vara felet.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Har ni nyligen skrivit nytt avtal med Grolls (Swedolkoncernen) kan det hända att detta ligger under registrering och är på väg in. Vi jobbar så fort vi kan för att få alla nya avtal på plats.
Kontakta gärna vår innesäljsavdelning för mer information rörande just ditt avtal.

Kontaktuppgifter Grolls Innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Logga in och se efter om du fortfarande får fel priser. Du skall ha de priserna som står i ditt avtal. Är du osäker på vilka priser som gäller kan du kontakta våra innesäljare så hjälper dem dig med detta.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Du kan enkelt byta "läge" i toppen på sidan om du vill se dina priser med eller utan moms. Loggar du in och är avtalskund till Grolls visar vi dig alla dina priser ex.moms.

Leverans och frakt

Har du och ditt företag tidigare hämtat upp dina webborder i en förutbestämd butik skall du fortsätta med detta.
Vi styr dina order mot din vanliga butik.
Är du osäker på vilken butik ni använder kontakta vår innesäljsavdelning så hjälper de dig med detta.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Ser du fel leveransadress i kassan eller under "Mina sidor" eller saknar du en leveransadress till företaget? Kontakta våra innesäljare så hjälper de dig att kontrollera dina uppsättningar så att blir rätt.

Kontaktuppgifter Grolls Innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Vill du lägga till ytterligare en leveransadress? Detta kan du göra om du har rollen administratör för ditt företag under mina sidor eller med hjälp från våra Innesäljare.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Om ditt har ett avtal med Grolls så tillkommer frakten i enlighet med det som står i avtalet.
Är du konsument och handlar för under 1000 kr ex.moms så kostar frakten 65 kr och skickas till närmaste serviceombud.

Handla för över 1000 kr exkl. moms så bjuder vi på frakten. (1250 inkl. moms för privatpersoner)
Obs! Har ditt företag ett avtal med Grolls så tillkommer frakten i enlighet med det som står i avtalet.

Punch Out

Har ni problem med nuvarande Punch Out-lösning be vi er kontakta vår innesäljsavdelning så ser de till att vi kontaktar er rörande detta. Vi har just bytt våra system och vi behöver eventuellt byta inloggningsuppgifter för er Punch Out-lösning

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Kontakta våra innesäljare så skickar de ärendet vidare till rätt person som kontaktar er rörande er uppsättning.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Övrigt

Tyvärr har vi inte fört över orderhistoriken till nya systemet. Behöver du fortfarande komma åt din orderhistorik eller ha hjälp med att ta ut denna så ber vi dig kontakta vår kundtjänst/innesäljare så hjälper de till med att ta fram denna till dig.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

På vår sida får alla handla oavsett om du är konsument eller företag. Vill du se dina priser inkl. moms så ändrar du lätt i toppen på sidan. Välj företag eller privat.

För alla konsumenter så erbjuder vi Klarna som betalsätt och du kan där välja om du vill betala med kort, delbetala din order eller betala med faktura. Är du företag behöver du ha ett konto eller avtal med Grolls om du skall betala med faktura. Kontakta våra innesäljare så hjälper de dig med en kontoansökan.

Kontaktuppgifter Grolls innesäljsavdelning

Telefonnummer: 020-59 98 48
E-postadress: kundservice@grolls.se

Produkter
Sök
Butiker